WWW.MAMMAMELISSA.BLOGG.SE

Namn: Melissa
Ålder: 24 år
Bloggkategori: Föräldraskap, Personligt

En beskrivning av mig: En ung och driven tjej som alltid haft många järn i elden såsom heltidsstudier, fyra olika arbeten parallellt och träning av hundar, men som plötsligt lamslogs av det som sägs vara det värsta som kan hända en människa. 

Våra barn dog. Och sorgen var ett faktum.

Hand i hand med sorgen vandrar jag och min man genom detta tillsammans. Arbetar nu med oss själva och sorgen för att kunna finna det som kallas vardag.



Skriver om: Sorgen efter mina barns förtidiga död genom olika vinklar. Det kan handla om allt utifrån bemötandet av mig som mamma till två döda barn till sagostunder med mina änglar.   Inläggen kan vissa stunder innehålla mycket svart galghumor till att i nästa stund återge känsliga ögonblick som kräver både en och två näsdukar.



Bloggens syfte: Bloggen är min sorgbearbetning vars främsta syfte är att jag skall kunna få ett perspektiv på min egen sorgprocess.   Men jag skriver också för andra i samma situation, för de som har fått behålla sina barn på jorden än så länge och för dem som visar en medmänsklighet.   Jag vill kunna erbjuda en annan syn på livet, men också på döden som är en del av det. Och visa på betydelsen av att ta tillvara på ögonblicken i livet.



 

Klicka på fotot för at komma till bloggen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Saknar din blogg! Kan jag få läsa den? Mvh Astrid

2010-10-16 @ 20:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0